Monday, September 5, 2011

sehari sebelum raya

orang dah berkurun cerita pasal raya aku baru terhegeh hegeh mcm tenuk nk update cerita raya aku tahun nih maklumlah orang busy selalu mcm nih kn ? tahun nih aku beraya dekat kampung balah bapak aku dekat perak as usual la tiap-tiap tahun sbb kt png x da sapa .aku balik kg hari isnin bertolak lepas zuhur planny tp pukul 3 baru nk pergi ambil makcik aku dkt bayan baru then baru la nk gerak .

then mak aku berjanjji ngan adiknya untuk bertemu di juru ye untuk memberi kuih raya yg mak aku sediakan untuk adiknya dan untuk jmpa memandangkn kami pergi uma depa pun raya ke3 nnty kot so jumpa la awal .

aku duk dlm keta ja malas nk kuar , panas hokeyy dah la aku dgn topi snow white lagi mmg tak la nk kua kn .

dan bermula la journey untuk balik kg . smbil laku raya berkumandang dkt radio aku tidoqqq . senang cerita . hahahahah. dan yg drive abg aku dan kakak aku menjadi co-pilot dan aku bersama mak aku duk kt blakang mcm bos . kami pergi 2 kereta , ayah aku n makcik aku (adik ayah ) naik kertea lain sbb kereta avanza nih x muat nk letak beg pun smpai bergaduh-gaduh nih nk letak org ? bercakar la kaw dalam tuh nnty .

setelah 2 jam berada dalam kereta smpai naik kematu pungkok aku nih smpai la kt perak bandar di raja taw. tol dari penang ke perak rm13.50 sila sediakan wang secukupnya if nk datang perak  :)

smpai dekat rumah mak cho (kakak ayah ) pun dah dekat nk berbuka da .so tak rasa azab la nk tunggu bukak puasa memandang kn dalm rumah tuh banyak budak yang nakal dan menyakitkan kepala otak aku nih . selesai berbuka . malam pulak nk sambut birthday adik aku yg kecik . mak aku gigih buat kek dekat rumah dan bawak blik kampung taw . sangat gigihhh . 

actually birthday adik aku time puasa tp masa puasa mana dan nk sambut nk potong kek segala kn . jd mak aku nih postpone la buat dekat kampung . senang abis cerita .

see , muka2 budak yang lapar dan seronok nk makan kek .
then ayah aku pun join ? amboi ayah mengalahkn budak nmpk ? 

dah abis cerita malam raya , next post cerita raya :)